سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای کامل خرید دستگاه بخور و رطوبت ساز خانگی

انواع دستگاه بخور و رطوبت ساز خانگی

 

خرید دستگاه بخور یکی از خرید هایی است که به صورت روزمره اغلب مردم آن را انجام می دهند .در اینجا تعدادی نکته و مساعلی پیرامون دستگاه بخور را برای شما شرح می دهیم.تا بتوانید انتخوابی مناسب داشته باشین و از دستگاه خریداری شده لذت ببرید.

دستگاه بخور چه نوعی بخریم؟

چه نوع دستگاه مرطوب کننده ای مناسب هست؟

دستگاه بخور از نوع سرد با دوام یا گرم سنتی بی دوام یا گرم با دوام یا 2 کاره سرو گرم یا 2 کاره سرد و داغ ؟؟

دستگاه بخور سرد ( تکنولوژی نسل جدید اولتراسونیک با مصرف برق نا چیزو بدون تغییر دمای محیط و تبدیل آب به ریز ترین قطرات بخار آب در حد 1 میکرون که به راحتی وارد مجاری تنفسی میشود و 90% پزشکان توصیه بر انتخاب بخور سرد دارن مخصوصا برای نوزادان و کودکان و همچنین بزرگسالان و ریز بودن قطرات بخارکه اصطلاحا پودر مانند میباشند به مانند و شباهت خروجی نبولایزر استنشاق درمانی عمل میکند ولی در مقیاس محیطی یا خانگی می باشد) ( نبولایزر شخصی استنشاق درمانی برای افراد آسمی و با مشکل تنگی نفس عملکرد فراتر از بخور سرد دارد و دارو درمانی میکند که در این مقاله نمی گنجد توضیح داده شود کمی فرق دارد ) این دستگاه بخور های سرد با طول عمر بالاتری نسبت به مدلهای دیگر میباشد ( البته با در نظر گرفتن توصیه ها ) جرم و املاح این بخور سردها نسبت به بخور گرم ها خیلی کمتر میباشد.

دستگاه بخور گرم در 2 نوع تولید میشود ( نوع اول گرم سنتی و قدیمی با 2 تیغه داخلی به حالت الکترولیز با حداکثر یکسال عمرچون این تیغه ها از بین میروند و قابل تعمیر و تعوض نیستند و کل آن قطعه اصلی مادر بایستی دو باره خریداری شود و بدون کلید خاموش و روشن و بدون هیچ گونه آپشن اضافه می باشند ) (نوع دوم بخور گرم که به کل سیستم متفاوت از نوع اول دارد و دارای صفحه فلزی ضد زنگ از نوع تفلون و ... که بصورت المنتی حرارتی داغ فرآیند تبخیر و رطوبت سازی را انجام میدهد و تولید میشوند.)

دستگاه بخور از نوع دو کاره سرد و گرم دستگاهی با 2 فرآیند جدا از هم ( نه به صورت همزمان) سرد اولتراسونیک و گرم اولتراسونیک که در این مدلها بخور گرم کمتر رسوب و املاح ایجاد میکند و دمای بخار آب تا حدودی گرم میباشد دمای خروجی بخار در حد 47 درجه و با دمای داخلی 90 درجه و مصرف برق بسیار پایین است.

دستگاه بخور از نوع دو کاره سرد و داغ دستگاهی با 2 فرآیند جدا از هم نه بصورت همزمان سرد اولتراسونیک و گرم داغ با سیستم تکنولوژی دارای صفحه فلزی ضد زنگ از نوع تفلون و ... که بصورت المنتی حرارتی داغ فرآیند تبخیر و رطوبت سازی را انجام میدهد و تولید میشوند.

 

قبل از خرید دستگاه بخور باید بدانید که به چه منظور میخواهید تهیه کنید.قیمت دستگاههای بخور باتوجه به کارایی ان متفاوت است، بنابراین قبل از خرید این تحقیق را بخوانید که چه نوع آن برای شما مناسب است، دستگاه بخور را حتما از داروخانه های معتبر یا فروشگاههای تجهیزات پزشکی های معتبر یا فروشگاه زنجیره ای هایپر استار و هایپر می یا فروشگاه های آنلاین تخصصی در زمینه کالا پزشکی بخرید و ازبرند امسیگ و کیفیت و سابقه و استاندارد بودن آن مطمئن شوید. و دستگاههای بدون گارانتی مطمئن نخرید.

دستگاه بخور بسیار دستگاه حساسی میباشد چون همزمان با آب و برق کار میکند و کاربر بایستی آموزش دیده باشد و دفترچه راهنما را حتما مطالعه کند و سپس استفاده کند تا اشتباها استفاده نکند و به دستگاه آسیب نزند ... 99% مشکلات به خطای کاربری مربوط میشود و عدم اسنفاده صحیح آن. خوشبختانه شرکت های بزرگ این مشکلات را با آموزش از روشهای مختلف حل کردند و همچنین کیفیت دستگاه و مواد غیر بازیافتی و دست اول و غیر سمی بسیار در سلامت خانه مهم میباشد لطفا فریب قیمت های پایین دستگاه بخورهای فروشنده را نخورید و مشکلات خود و خانواده و کودکان خود را چند برابر نکنید.

جنس دستگاه باید از مواد مناسب و مرغوب باشد. بنابراین از خرید دستگاهایی که از پلاستیکهای نامرغوب تهیه شده اند خودداری کنید. برخی از رطوبت سازها کم مصرفند و قابلیت تنظیم میزان بخار دارند. حتما پیش از خرید، مشخصات دستگاه و چگونگی به کار افتادن ان را از فروشنده بپرسید.

قیمت و خرید دستگاه بخور

نگهداری دستگاه بخور

دستگاه بخور نگهداری آن اهمیت دارد، برای جلوگیری از رشد قارچ،باکتری و میکروب حتما روزی یک بار آب مخزن را عوض کنید وحداقل هفته ای 2 بار کل دستگاه رابا آب و مواد شوینده بشویید. هرگز هر ماده ای را داخل مخزن اب نریزید برای اینکه دستگاه را از هر گونه باکتری قارچ و کپک پاک کنید.

اب داخل دستگاه را هر روز خالی کنید و پس از خشک شدن دوباره مقداری اب درون ان بریزید.هر 3 روز یک بار دستگاه را از برق بکشید و املاح و جرم ان راپاک کنید اگر دستگاه فیلتر دارد هر چند وقت یک بار فیلتر ان را عوض کنید،

هرچند وقت یکبار فیلتر آن را عوض کنید2 نوع فیلتر میباشد : فیلتر برای آب سخت و املاح دار که فقط باید آن را بشویید و نیاز به تعویض ندارد و فیلتر های آب با چندین لایه پارچه ای که باید هر 6 ماه یکبار عوض شوند ، وقتی میخواهید دستگاه را برای مدتی کنار بگذارید آب آن را خالی و دستگاه را تمیز کنید.

 

تفاوت دستگاهای بخور گرم و سرد

. برخی ویژگی های بخور گرم :

بخور گرم تسکین دهنده گرفتگی بینی و عفونت های مجاری تنفسی است.

بخور گرم شدت درد و سرفه های خشک در هوای سرد را کاهش می دهد.

دستگاه بخور سرد که کم صداتر از نوع گرم عمل میکند و مصرف اترژی در ان کمتر است معمولا در همه فصول استفاده میشود. ،خطر سوختگی ایجاد نمیکند.

برخی ویژگی های بخور سرد:

بخور سرد باکتری ها و ویروس ها را از بین میبرد.

بخور سرد رطوبت محیط را بدون افزایش دما تامین می کند.

بخور سرد استرس را کاهش می دهد.

بخور سرد احساس طراوت و شادابی ایجاد می کند.

بخور سرد به نوسانات برق حساس نیست.

در آخر به شما توصیه می کنیم برای افزایش رطوبت محیط اطراف خود از همین امروز شروع کنید و دست به کار شوید و دستگاه بخوری که مناسب وضعیتتان باشد را تهیه نمایید. همچنین شما می توانید از صفحه دستگاه های بخور امسیگ نیز دیدن نمایید.

بهترین مارک دستگاه بخور سرد می تواند انتخابی قابل پیش بینی باشد، زیرا همه ما برای خرید هر محصولی به دنبال بهترین برند آن محصول مورد نظر هستیم. به طور یقین این مورد در انتخاب دستگاه بخور سرد نیز حاکم است. خرید این وسیله در فصول سرد که هوا بسیار خشک است و رطوبت در پایین‌ترین حد خود در طول سال قرار دارد، لازم و ضروری است.

وجود رطوبت در هوا باعث تنفس بهتر، کاهش عفونت های سینوسی، کاهش خشکی چشم و افزایش بهداشت و سلامت عمومی خانواده می شود. در این راستا بخور های سرد در تمام طول سال قابل استفاه هستند. آنها را می توان به راحتی در گوشه ای از خانه قرار داد و از ایجاد هوایی مطلوب لذت برد.

ملاحضات متعددی برای شناخت بهترین مارک وجود دارد، از کشور سازنده گرفته تا مواردی همچون: ویژگی ها، مکانیسم عمل و کیفیت ساخت است. همچنین می توان از نظرات مشتریان در وبسایت های مرتبط نیز استفاده کرد.

مزایای دستگاه های بخور سرد معمولا بیشتر از انواع دستگاه بخور گرم هستند و همچنین معمولا محبوب تر نیز هستند. اما در این راستا برای خرید بهترین مارک باید نخست نسبت به نیاز های خود به مانند فضای موجود، تعداد نفرات و مقدار بودجه آگاهی لازم را کسب کنید و سپس دست به خرید دستگاه مورد نظر خود بزنید. در زیر برخی از ویژگی های اصلی بخور سرد را شرح می دهیم و در ادامه مقاله بهترین برندها را معرفی می کنیم.

دستگاه بخور سرد و گرم

ویژگی های اصلی بهترین برندهای دستگاه بخور سرد

بهترین مارک دستگاه بخور سرد

یکی از دلایل اصلی برای خرید بخور سرد این است که می توانید از مزایای آرامشی و سلامتی آن برای خود و خانواده تان بهره مند شوید. افزایش رطوبت در اتاق می تواند به کاهش آسم و واکنش های آلرژیک کمک کند و همچنین به راحتی برای هر کسی که می توان مورد استفاده قرار داد.

افزایش رطوبت در خانه باعث می شود که در داخل مجرای تنفسی شما هوا به راحتی جریان یابد که این می تواند به شما کمک کند سریع تر بهبود یابید و همچنین به طور کلی باعث کاهش مشکلات سینوسی می شود. مرطوب کننده مناسب همچنین می تواند به جلوگیری از خروپف کمک کند که می تواند باعث افزایش قابل ملاحظه ای در سطح کیفیت خواب شما شود.

همچنین به نسبت دستگاه بخور گرم، رطوبت ساز های سرد تعمیر و نگهداری راحت تری نیز دارند، زیرا دستگاه بخور گرم در حین جوشاندن آب باعث نشست مواد معدنی در فیلتر های خود می شود که این نیاز به تمیز کردن مداوم دارد.

استفاده از دستگاه بخور بسیار راحت است، داخل مخزن آن را پر از آب کنید (بهتر است از آب مقطر استفاده شود) سپس دکمه روشن شدن را بزنید و به نسبت رطوبت هوای خانه، مقدار رطوبت دهی را تنظیم کنید.

ایمنی

بخور سرد و مرطوب کننده به دلایل ایمنی گزینه بهتری نسبت به یک رطوبت ساز گرم است. از آنجا که یک رطوبت ساز گرم باعث بوجود آمدن بخار گرم می شود، کودکان را در معرض خطر خود قرار می دهد. فواید بخور سرد بر نوزادان می تواند به وضوح نشان دهنده نیازهای بنیادین والدین برای حفظ حداکثر ایمنی و سلامتی فرزندانشان باشد.

همچنین بسیاری از مردم از مرطوب کننده ها برای کمک به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می کنند. رطوبت می تواند به کاهش خطرات و یا زدودن اثرات ناخوشایندی به مانند گلودرد، سرفه، خونریزی بینی، بیماری های تنفسی و غیره کمک کند. مهم است که توجه داشته باشیم که یک مرطوب کننده سرد شرایط بهتری برای کاهش این مشکلات را فراهم می کند، زیرا غبار سرد برای تنفس کردن راحت تر است.

 

هزینه

از آنجا که یک دستگاه بخور گرم برای جوشاندن آب از حرارت استفاده می کند، از انرژی بیشتر نسبت به یک رطوبت ساز سرد استفاده می کند که این به نوبه خود باعث افزایش مصرف برق در مدت زمان زیاد می شود. اگر در طول روز به مقدار زیادی از دستگاه بخور استفاده خواهید کرد، بهتر برای صرف هزینه های کمتر یک دستگاه بخور سرد خریداری کنید.

همچنین در این بین هزینه های تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نیز دستگاه بخور سرد دارد زیرا دمای آب در مخزن دستگاه بخور گرم باعث ایجاد ذخایر معدنی بیشتری می شود و تعمیر و نگهداری بیشتری نسبت به یک دستگاه بخور سرد دارد. به طور کلی، رطوبت سازهای سرد امن تر و ارزان تر می باشند. برخی از دستگاه های بخور هم دارای بخار سرد و هم  بخور گرم هستند، این بدین معنا است که هر دو نوع را پشتیبانی می کنند.

منطقه تحت پوشش

 

بررسی بهترین بخور سرد

رطوبت ساز های سرد تمایل به گسترش بخار در بیش از یک منطقه و به طور بسیار گسترده تر دارند اما رطوبت ساز های گرم تمایل دارند بخار را به صورت متمرکز در یک منطقه خاص پراکنده کنند. به همین دلیل بهتر است برای اتاق های کوچک از بخار گرم و اگر هدف پراکندگی بهار برای منظقه وسیعی باشد بهتر است از دستگاه بخار سرد استفاده کنید.

به عبارتی رطوبت سازهای گرم در فضاهای کوچک بهتر هستند، چرا که بخار گرم قادر به پخش بسیار خوبی نیست. در مقابل، مرطوب کننده های خنک بخار را خیلی خوب پراکنده می کنند و می توانند یک منطقه بسیار بزرگتر را پوشش دهند. در دستگاه های بخور گرم دمای آب باعث می شود که دستگاه کمتر قابل حمل باشد و استفاده از آن در اتاق های مختلف در سراسر خانه محدود شود.

 

معرفی بهترین مارک های دستگاه بخور سرد

برند                 کشور سازنده    کیفیت      امتیاز

BEURER                آلمان            A            9.8

MEDISANA           آلمان          A              9.5

EMSIG                 آلمان          A              9.5

ZYKLUSMED        آلمان             A            9.3

 

معرفی بهترین مارک دستگاه بخور سرد

رطوبت سازهای سرد برای بچه ها مناسب هستند و می توانند فضاهای بزرگتری را پوشش دهند. آنها بسیار متنوع هستند و نیاز به نگهداری کمتری دارند. آنها دارای مزایای ایمنی، هزینه و منطقه تحت پوشش بیشتری نسبت به بخورهای گرم است. همچنین جوشین آب باعث از بین رفتن املاح معنی موجود در آب می شود و همچنین برای بهبود بیماری های همچون سرما خوردی و آسم، دستگاه بخور گرم انتحابی ویژه ای است. اگر در زمستان به دنبال سرمایه گذاری در رطوبت ساز هستید نسبت به جوانب مثبت و منفی هر دستگاه بخور آگاهی پیدا کنید.

 

منبع:فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو

https://tavanino.com