سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر دمنوش های گیاهی و دمنوش ها در فشار خون چگونه است؟

دمنوشش های گیاهی و فشار خون

فشار خون با گذر زمان و افزایش سن به طور معمول یکی از دغدغه هایی میشود که اغلب افراد برای داشتن تنی سالم و بالا بردن سطح سلامتی خود و خانواده به ان فکر میکنند. اولین اقدامی که برای این دغدغه انجام میشه تهیه و خرید یک دستگاه فشار سنج است.توجه شمارا به بخشی از مقاله ایکه در توانی نو منتشر شده جلب میکنیم:

گیاهان دارویی چگونه باعث کاهش فشار خون می‌شوند؟

کنترل فشار خون امری حیاتی است که به صورت روزمره از طریق دستگاه فشارسنج  میزان دقیقی از فشار را می سنجیم. گیاهان بسیاری وجود دارند که می‌توانند فشار خون بالا را کاهش دهند. اگر فشار سیستولیک و دیاستولیک قلب، 140 روی 90 و بیشتر از آن باشد، اصطلاحا گفته می‌شود که فشار خون بالا است. برای کاهش هایپرتنشن یا همان فشار خون بالا می‌توان از داروهای شیمیایی و گیاهی استفاده کرد. داروهای شیمیایی رگ‌های خونی را شل کرده و مایعات اضافه بدن را هم حذف می‌کنند تا فشار خون را کاهش دهند. اما به دلیل اینکه داروهای شیمیایی معمولا عوارضی هم برای بدن دارند و درمان قطعی هم نمی‌کنند، استفاده از داروهای گیاهی طرفداران بیشتری دارد.

برای قیمت و خرید دستگاه فشار خون و فشار سنج دیجتالی اینجاhttps://tavanino.com/search-products/category-blood-pressure-monitors لیست قیمت دستگاه فشار خون را به روز مشاهده نمایید.

محققین آمریکایی به بررسی میزان گسترده‌ای از گیاهان دارویی پرداخته‌اند که به عنوان کاهنده فشار خون مورد استفاده قرار می‌گیرند و شامل عصاره دانه رازیانه، بابونه آویشن و اسطوخودوس بوده‌اند. این تحقیقات نشان داده است که تمام این گیاهان مشخصه فعالی دارند که توضیح می‌دهد چگونه می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند. با این مشخصه گیاهان می‌توانند کانال پتاسیم را فعال کنند که در عضلات صاف عروقی بدن وجود دارد. زمانی که این عضلات منقبض می‌شوند، فشار خون بالا می‌رود و در هنگام آرام شدن این عضلات هم فشار خون پایین است. وقتی گیاهان کانال پتاسیم را فعال می‌کنند باعث آرام شدن عضلات صاف عروقی می‌شوند.

عرقیات گیاهی برای کاهش فشار خون

گیاهان زیادی وجود دارند که عرقیات آن‌ها در کاهش فشار خون نقش مهمی ایفا می‌کند. از میان این گیاهان به چند مورد از مهمترین و معروف‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

عرق زالزالک 

زالزالک دارای آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی است که فلاونوئید نامیده می‌شوند. این آنتی‌اکسیدان‌ها برای قلب تاثیر مثبتی دارند. زالزالک یک گیاه ادرارآور هم است.  زالزالک باعث انقباض عضله قلب و گشاد شدن عروق کرونر می‌شود. مطالعه‌ای که در سال 2010 انجام شد، نشان می‌دهد که عرق گیاه زالزالک انقباضات قلب آسیب دیده را افزایش می‌دهد و مشکل اختلال در خونرسانی را حل می‌کند و بافت آسیب دیده را بهبود می‌بخشد.

عرق زیرفون

زیرفون نام یک گیاه است که گل و پوست آن در طب سنتی اروپا و آسیا برای درمان های گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیاه زیرفون هم یک کاهنده فشار خون است که برای فشار خونی متوسط (نه شدید) به بالا موثر است.

عرق بومادران

بومادران گونه‌های زیادی دارد و تاکنون 89 آن شناخته شده است. گیاه بومادران هم با اتساع عروق خونی باعث کاهش فشار خون می‌شود. این گیاه هم فلاونوئید و لاکتان وجود دارد. اما مصرف این گیاه برای افراد باردار و اشخاص حساس به خانواده گل مینا توصیه نمی‌شود.

عرق کرفس

کرفس گیاهی است که در طب سنتی همواره مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه برای مزه‌دار کردن انواع غذاها هم استفاده می‌شود. ثابت شده است که کرفس هم نقش درمانی و موثری در کاهش فشار خون دارد.

برای مطالع ادامه مقاله به ادرس اینترنتی زیر وارد شوید:

https://tavanino.com/hypertension-treatment-with-herbal-teas