سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه از دستگاه اکسیژن استفاده و نگهداری کنیم؟

هر دستگاهی به تعمیر و نگهداری نیاز دارد و یک کنسانتره اکسیژن تفاوتی ندارد گرچه نگهداری مورد نیاز حداقل است.

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه دستگاه اکسیژن خود را به درستی نگه دارید ، باید بدانید که چگونه آن را اولیه یا استفاده کنید.

دستورالعمل استفاده از غلظت اکسیژن

استفاده از کنسانتره اکسیژن به سادگی راه اندازی تلویزیون است. مراحل زیر باید دنبال شود:

منبع اصلی برق "ON" را در جایی که سیم برق غلظت اکسیژن متصل است روشن کنید

دستگاه را در محلی با تهویه مناسب ترجیحاً 1-2 فوت دور از دیوار قرار دهید تا ورودی و اگزوز دسترسی مشخص داشته باشد

رطوبت ساز را وصل کنید (معمولاً برای جریان اکسیژن مداوم بیش از 2-3 LPM لازم است)

اطمینان حاصل کنید که فیلتر ذرات در محل قرار گرفته اند

Cannula / Mask بینی را بهم متصل کرده و از انقباض لوله اطمینان حاصل کنید

با فشار دادن دکمه "پاور" / روشن کردن دستگاه ، دستگاه را روشن کنید

جریان اکسیژن را طبق دستور پزشک روی فلومتر تنظیم کنید

با قرار دادن خروجی کانال بینی در یک لیوان آب ، اکسیژن را حباب بزنید ، این جریان اکسیژن را تضمین می کند

از طریق کانال بینی / ماسک نفس بکشید

نگهداری غلظت اکسیژن

موارد کمی وجود دارد که بیمار یا مراقب بیمار باید هنگام استفاده از دستگاه های اکسیژن خود به خاطر بسپارد. برخی از این موارد نیاز به توجه ویژه دارند در حالی که برخی از آنها فقط اقدامات اساسی نگهداری هستند.

استفاده از تثبیت کننده ولتاژ

در بسیاری از کشورها ، مردم با مشکل نوسان ولتاژ روبرو هستند. این مشکل می تواند قاتل نه تنها غلظت اکسیژن بلکه تجهیزات الکتریکی خانگی باشد.

 

پس از قطع برق ، برق با چنان ولتاژ بالا برمی گردد که می تواند کمپرسور را تحت تأثیر قرار دهد. با استفاده از تثبیت کننده ولتاژ با کیفیت خوب این مشکل قابل حل است. تثبیت کننده ولتاژ نوسان ولتاژ را تثبیت می کند و از این رو باعث افزایش عمر اکسیژن ساز ثابت می شود.

 

استفاده از تثبیت کننده ولتاژ اجباری نیست اما توصیه می شود. به هر حال ، شما برای خرید یک کنسانتره اکسیژن هزینه زیادی صرف خواهید کرد و صرف چند دلار بیشتر برای خرید یک تثبیت کننده ولتاژ ضرری ندارد.

 

قرار دادن غلظت اکسیژن

غلظت اکسیژن را می توان در هر نقطه از خانه نگه داشت. اما در حین کار ، باید یک فوت از دیوارها ، تخت ، مبل و غیره دور باشد.

 

باید حدود 1-2 فوت فضای خالی در اطراف ورودی هوا متمرکز کننده اکسیژن شما وجود داشته باشد زیرا کمپرسور داخل دستگاه به فضای کافی برای گرفتن مقدار کافی هوای اتاق نیاز دارد که در اکسیژن خالص داخل دستگاه متمرکز خواهد شد. (ورودی هوا می تواند در پشت ، جلو یا کناره های دستگاه باشد - بستگی به مدل دارد).

 

اگر فاصله کافی برای ورودی هوا فراهم نباشد ، احتمال گرم شدن کمپرسور دستگاه وجود دارد زیرا نمی تواند مقدار کافی هوای محیط را به خود اختصاص دهد و دستگاه هشدار می دهد.

 

عامل گرد و غبار

گرد و غبار موجود در محیط نقش بسیار مهمی در نیاز اولیه سرویس دستگاه دارد.

 

ناخالصی ها مانند ذرات گرد و غبار که توسط فیلترهای دستگاه فیلتر می شوند از بین می روند. بسته به میزان گرد و غبار موجود در فضای اتاق ، این فیلترها بعد از چند ماه خفه می شوند.

 

وقتی فیلتر خفه می شود ، خلوص اکسیژن پایین می آید. اکثر دستگاه ها با بروز این حالت هشدار می دهند. در چنین مواردی فیلترها باید به طور دوره ای تعویض شوند.

 

از بین بردن گرد و غبار از هوا غیرممکن است اما باید از استفاده از دستگاه اکسیژن خود در یک محیط گرد و غبار خودداری کنید. همچنین می توان اقدامات احتیاطی اساسی را برای کاهش آن انجام داد مانند هر زمان که خانه تمیز می شود ، دستگاه می تواند خاموش و پوشانده شود زیرا در طول تمیز کردن خانه میزان سطح گرد و غبار به شدت افزایش می یابد.

https://tavanino.com/How-to-use-and-maintain-an-oxygen-generator

 

دستگاه اگر در این زمان استفاده شود می تواند تمام گرد و غبار را بکشد و باعث می شود فیلتر زود خفه شود.