سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه ونتیلاور چیست؟

اگر شرایطی تنفس یا رساندن اکسیژن کافی به خون را برای شما سخت کند ، ممکن است شما را به یک دستگاه تنفس مصنوعی قرار دهند که به عنوان دستگاه ونتیلاتور نیز شناخته می شود. این وضعیت نارسایی تنفسی نامیده می شود . ونتیلاتورهای مکانیکی دستگاه‌هایی هستند که به عنوان دمنده عمل می‌کنند تا هوا را به داخل و خارج از ریه‌ها منتقل کنند. درمانگر تنفسی و پزشک شما، ونتیلاتور را تنظیم می‌کنند تا تعداد دفعات وارد شدن هوا به ریه‌ها و میزان هوای دریافتی را کنترل کند.

https://tavanino.com/search-products/category-Respiratory-ventilator

ممکن است به شما ماسکی تعبیه شود تا هوا از دستگاه تنفس مصنوعی به ریه‌های شما وارد شود. یا اگر مشکل تنفسی شما جدی تر است، ممکن است به لوله تنفسی نیاز داشته باشید. وقتی آماده بیرون آوردن ونتیلاتور هستید، تیم مراقبت های بهداشتی شما را از شیر گرفته یا پشتیبانی ونتیلاتور را تا زمانی که بتوانید به تنهایی شروع به تنفس کنید کاهش می دهد.

 

ونتیلاتورهای مکانیکی عمدتاً در بیمارستان‌ها و در سیستم‌های حمل‌ونقل مانند آمبولانس‌ها و حمل‌ونقل هوایی MEDEVAC و غیره استفاده می‌شوند. در برخی موارد، اگر بیماری طولانی‌مدت باشد و مراقبان در خانه آموزش ببینند و پرستاری کافی داشته باشند ، می‌توان از آنها در خانه استفاده کرد. منابع در خانه قرار گرفتن در دستگاه تنفس مصنوعی ممکن است شما را مستعد ابتلا به ذات الریه ، آسیب به تارهای صوتی یا سایر خطرات یا مشکلات کند.

منبع: https://www.nhlbi.nih.gov/health/ventilator