سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا باید در سفر از توالت فرنگی شخصی استفاده کنیم؟

خرید توالت فرنگی قابل حمل توسط بسیاری از افراد مبتلا به بیماری التهابی روده (IBD) مورد توجه قرار گرفته است که از توانایی خود در رفتن بسیار دور از دستشویی خود ناامید شده اند. این موارد نه تنها برای کمپینگ ، ماهیگیری یا شکار مفید هستند ، بلکه برای مسافرت های طولانی مدت با اتومبیل ، نمایشگاه های ایالتی یا هر مکان دیگری ممکن است امکانات رفاهی در دسترس نباشد یا نجس باشد.مشاهد و خرید توالت فرنگی تاشو سیار و پلاستیکی کیلیک مایید.

ایده مسافرت با توالت فرنگی قابل حمل برای افرادی که مبتلا به بیماری های گوارشی هستند ممکن است مفید باشد. آسان نیست که با این واقعیت روبرو شویم که گاهی اوقات ، حتی در صورت احساس نسبتاً خوب ، نیاز به حمام می تواند کاملاً ناگهانی ایجاد شود. با این حال ، این مسئله از کیفیت زندگی نیز برخوردار است: اگر یک توالت فرنگی قابل حمل به شما کمک کند در سفر شخصی به دیدن دوست یا یکی از اقوام خود بروید یا یک سفر کمپینگ داشته باشید ، ارزش سرمایه گذاری در یک مورد را دارد.

برای این گزینه های بالای توالت قابل حمل ، قابلیت حمل و سهولت استفاده بسیار سنگین است. برخی از واحدها می توانند بسیار گران تمام شوند ، بنابراین با توجه به میزان استفاده از آن ، فاکتور مهمی در انتخاب واحد مناسب است.

1-

Cleanwaste به هرجای دیگر توالت فرنگی قابل حمل / PETT بروید

توالت محیطی قابل حمل Phillips Environment PETT

عکس از Cleanwaste

 

این دیگ هوشمند ، اما نسبتاً گران قیمت ، تا اندازه یک کیف تا می خورد و 7 پوند وزن دارد. این کار به استفاده از کیت توالت Go Anywhere نیاز دارد (همراه آن است). هر کیت همراه با یک کیسه زباله ، کیسه زیپ مقاوم در برابر پنچری ، دستمال توالت و دستمال مرطوب است. کیسه های زباله شامل پودر پو است که "به سرعت زباله ها را به یک ژل پایدار برای حمل و نقل آسان و دفع ایمن تبدیل می کند." این توالت فرنگی قابل حمل توسط برنامه Leave No Trace توصیه می شود.

 

2-

توالت قابل حمل کلمن

توالت فرنگی قابل حمل کلمن

عکس از کلمن

 

این توالت فرنگی دیگری گران قیمت اما کاملاً خودمختار است. یک مخزن نگهدارنده تا 5.3 گالن و یک مخزن آب شیرین 4.8 گالن دارد. برای سهولت حمل و نقل به صورت ایمن قفل می شود. صندلی کشیده ای دارد و با یک دست قابل شستشو است. برخی از بازرسان اشاره می کنند که این واحد نسبت به سطح زمین بسیار کم است و کمی بزرگتر از آن چیزی است که انتظار داشتند.

 

3-

سیستم توالت ایمن ECO

سیستم بهداشتی سازگار با محیط زیست

عکس از Eco-Safe

به نظر می رسد انواع ظروف چینی باشد ، اما وزن این توالت فقط 11.5 پوند است. پس از راه اندازی ، برای 50 استفاده مناسب است. مخزن را می توان به راحتی برای استفاده مجدد تمیز کرد. سازنده بیان می کند که می توان آن را در یک جعبه موشک 20 میلی متری موجود در فروشگاه های ورزشی و ارتش / نیروی دریایی حمل کرد ، که باعث می شود گزینه مناسبی برای فضای مناسب باشد. توالت می تواند تا 330 پوند نیز تحمل کند.

 

4-

اعتماد به نفس Luggable Loo

توالت توالت Luggable Loo

عکس از REI

این یک توالت فرنگی شیمیایی است که شباهت زیادی به یک سطل بزرگ (13 "ارتفاع) با یک صندلی قالب دار در قسمت بالا دارد. مطمئناً یک گزینه بدون حاشیه است ، اما مقرون به صرفه ترین واحد است. دارای ظرفیت 5 گالن و مفید است دسته حمل 

بیشتر بدانید: https://tavanino.com/search-products/category-Toilet


چگونه از دستگاه اکسیژن استفاده و نگهداری کنیم؟

هر دستگاهی به تعمیر و نگهداری نیاز دارد و یک کنسانتره اکسیژن تفاوتی ندارد گرچه نگهداری مورد نیاز حداقل است.

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه دستگاه اکسیژن خود را به درستی نگه دارید ، باید بدانید که چگونه آن را اولیه یا استفاده کنید.

دستورالعمل استفاده از غلظت اکسیژن

استفاده از کنسانتره اکسیژن به سادگی راه اندازی تلویزیون است. مراحل زیر باید دنبال شود:

منبع اصلی برق "ON" را در جایی که سیم برق غلظت اکسیژن متصل است روشن کنید

دستگاه را در محلی با تهویه مناسب ترجیحاً 1-2 فوت دور از دیوار قرار دهید تا ورودی و اگزوز دسترسی مشخص داشته باشد

رطوبت ساز را وصل کنید (معمولاً برای جریان اکسیژن مداوم بیش از 2-3 LPM لازم است)

اطمینان حاصل کنید که فیلتر ذرات در محل قرار گرفته اند

Cannula / Mask بینی را بهم متصل کرده و از انقباض لوله اطمینان حاصل کنید

با فشار دادن دکمه "پاور" / روشن کردن دستگاه ، دستگاه را روشن کنید

جریان اکسیژن را طبق دستور پزشک روی فلومتر تنظیم کنید

با قرار دادن خروجی کانال بینی در یک لیوان آب ، اکسیژن را حباب بزنید ، این جریان اکسیژن را تضمین می کند

از طریق کانال بینی / ماسک نفس بکشید

نگهداری غلظت اکسیژن

موارد کمی وجود دارد که بیمار یا مراقب بیمار باید هنگام استفاده از دستگاه های اکسیژن خود به خاطر بسپارد. برخی از این موارد نیاز به توجه ویژه دارند در حالی که برخی از آنها فقط اقدامات اساسی نگهداری هستند.

استفاده از تثبیت کننده ولتاژ

در بسیاری از کشورها ، مردم با مشکل نوسان ولتاژ روبرو هستند. این مشکل می تواند قاتل نه تنها غلظت اکسیژن بلکه تجهیزات الکتریکی خانگی باشد.

 

پس از قطع برق ، برق با چنان ولتاژ بالا برمی گردد که می تواند کمپرسور را تحت تأثیر قرار دهد. با استفاده از تثبیت کننده ولتاژ با کیفیت خوب این مشکل قابل حل است. تثبیت کننده ولتاژ نوسان ولتاژ را تثبیت می کند و از این رو باعث افزایش عمر اکسیژن ساز ثابت می شود.

 

استفاده از تثبیت کننده ولتاژ اجباری نیست اما توصیه می شود. به هر حال ، شما برای خرید یک کنسانتره اکسیژن هزینه زیادی صرف خواهید کرد و صرف چند دلار بیشتر برای خرید یک تثبیت کننده ولتاژ ضرری ندارد.

 

قرار دادن غلظت اکسیژن

غلظت اکسیژن را می توان در هر نقطه از خانه نگه داشت. اما در حین کار ، باید یک فوت از دیوارها ، تخت ، مبل و غیره دور باشد.

 

باید حدود 1-2 فوت فضای خالی در اطراف ورودی هوا متمرکز کننده اکسیژن شما وجود داشته باشد زیرا کمپرسور داخل دستگاه به فضای کافی برای گرفتن مقدار کافی هوای اتاق نیاز دارد که در اکسیژن خالص داخل دستگاه متمرکز خواهد شد. (ورودی هوا می تواند در پشت ، جلو یا کناره های دستگاه باشد - بستگی به مدل دارد).

 

اگر فاصله کافی برای ورودی هوا فراهم نباشد ، احتمال گرم شدن کمپرسور دستگاه وجود دارد زیرا نمی تواند مقدار کافی هوای محیط را به خود اختصاص دهد و دستگاه هشدار می دهد.

 

عامل گرد و غبار

گرد و غبار موجود در محیط نقش بسیار مهمی در نیاز اولیه سرویس دستگاه دارد.

 

ناخالصی ها مانند ذرات گرد و غبار که توسط فیلترهای دستگاه فیلتر می شوند از بین می روند. بسته به میزان گرد و غبار موجود در فضای اتاق ، این فیلترها بعد از چند ماه خفه می شوند.

 

وقتی فیلتر خفه می شود ، خلوص اکسیژن پایین می آید. اکثر دستگاه ها با بروز این حالت هشدار می دهند. در چنین مواردی فیلترها باید به طور دوره ای تعویض شوند.

 

از بین بردن گرد و غبار از هوا غیرممکن است اما باید از استفاده از دستگاه اکسیژن خود در یک محیط گرد و غبار خودداری کنید. همچنین می توان اقدامات احتیاطی اساسی را برای کاهش آن انجام داد مانند هر زمان که خانه تمیز می شود ، دستگاه می تواند خاموش و پوشانده شود زیرا در طول تمیز کردن خانه میزان سطح گرد و غبار به شدت افزایش می یابد.

https://tavanino.com/How-to-use-and-maintain-an-oxygen-generator

 

دستگاه اگر در این زمان استفاده شود می تواند تمام گرد و غبار را بکشد و باعث می شود فیلتر زود خفه شود.


جلوگیری از ایجاد بستر خواب چگونه است؟

زخم بستر

زخم بستر ها می توانند دردناک و کشنده باشند. خبر خوب این است که چند مرحله ساده می تواند بسیاری از بسترهای بستر را از رسیدن به آن مرحله باز دارد.

بسیاری از ما نمی دانیم که هنگام خواب چقدر حرکت می کنیم. شرکای تختخوابی شکایت ممکن است درک نکنند ، اما چیز خوبی است که ما آن را می اندازیم و می چرخانیم. این حرکت به طور مداوم فشار بین بدن و تشک ما را توزیع می کند.

 

اما وقتی بخاطر بیماری یا جراحت یا بیهوشی برای جراحی در رختخواب حبس شده ایم ، ممکن است کلاً حرکت خیلی کمی داشته باشیم. در نتیجه ، فشار روی قسمتهای خاصی از بدن ، به ویژه در مناطقی که استخوانها برجسته است ، ایجاد می شود - به عنوان مثال ، قسمت تحتانی پشت خود را در نزدیکی باسن و پاشنه های خود را اگر به پشت خوابیده اید یا اگر هستید دوباره در پهلو ، ران و مچ پا قرار بگیرید. هنگامی که ما حرکت می کنیم ، یا به اشتباه حرکت می کنیم ، اصطکاک ممکن است بر مشکل فشار بیفزاید.

 

فقط در طی دو ساعت ، این فشار می تواند مویرگهای توری را که خون را به پوست و بافت زیرین می رساند ، متوقف کند. بدون خون تازه برای وارد کردن اکسیژن و دفع مواد زائد متابولیکی ، پوست و سایر بافتهای مجاور دچار لنگ می شوند و در نهایت ممکن است بمیرند. در گفتار مشترک ، بستر تختخواب آغاز شده است. پزشکان از آنها به عنوان زخم های فشاری یا دکوبیتوس (از لاتین decumbere ، "دراز کشیدن") یاد می کنند.

حداقل بسترهای بستر مانع بهبودی می شوند ، بنابراین بستری شدن در بیمارستان یا اقامت در یک مرکز توان بخشی بیشتر از آنچه که ممکن است طول بکشد. بستر بستر می تواند دردناک باشد و مانند هر نوع زخم باز ، فرصتی آماده برای عفونت هایی ایجاد می کند که ممکن است به پوست اطراف ، بافت های عمیق ، استخوان و خون گسترش یابد. این روزها عفونت های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها بیشتر دیده می شوند. تجزیه بافت از بسترهای بزرگ می تواند منجر به از دست دادن مایعات و پروتئین شود و بیماران را دچار کم آبی و سو mal تغذیه کند.

بیشتر بدانید: انواع تشک مواج و طرز استفاده از تشک مواج چگونه است؟

 

بسترهای بستر به عنوان علت اصلی مرگ دو هزار آمریکایی در هر سال گزارش می شود. اما برخی از کارشناسان می گویند که این آمار رسمی میزان مرگ و میر را دست کم می گیرد ، زیرا ایجاد بستر در بستر می تواند منجر به عفونت خون (سپتی سمی) و سایر شرایط مهلکی شود که پزشکان به احتمال زیاد در گواهی مرگ قرار می دهند. چندین سال پیش ، تعداد سالانه مرگ های "ناشی از بستر" 8500 نفر اعلام شده است و برخی می گویند حتی این رقم فریبنده ای کم است. در هر صورت ، خبر خوب این است که به دلیل بهبود اقدامات پیشگیری و درمان ، از اواسط دهه 1990 آمار مرگ و میر در بسترها بهبود یافته است.

 

چه کسی در معرض خطر است؟

اگر در رختخواب یا صندلی گیر بیفتیم ، هرکدام از ما می توانیم یک تختخواب ایجاد کنیم ، اما اگر بتوانیم حرکت کنیم ، حتی کمی هم خطر بسیار کمتری دارد. اگر مغز قادر به بازخورد ، آگاهانه و ناخودآگاه ، در اثر فشار فشرده بر ناحیه ای از بدن باشد ، کم و بیش به طور خودکار تغییر وضعیت می دهد. افرادی که بیهوش هستند یا از زوال عقل رنج می برند ممکن است این علائم را از دست بدهند.

شرایطی که بر جریان خون و گردش خون تأثیر می گذارد - دیابت ، فشار خون بسیار پایین ، بیماری عروق محیطی - افراد را نیز مستعد می کند. مدفوع و ادرار بافت پوست را تجزیه می کنند ، بنابراین بستن بستر اغلب برای افرادی که دارای بی اختیاری مدفوع یا مدفوع هستند مشکل ساز می شود.

 

اگرچه دو سوم کل بسترها در افراد بالای 70 سال رخ می دهد ، اما سن به خودی خود یک عامل خطر محسوب نمی شود. بلکه این بیماری ها هستند که با افزایش سن افراد مسن را آسیب پذیر می کنند.

 

افرادی که دچار ضایعات نخاعی هستند نیز به دلیل زمانی که در یک موقعیت می گذرانند ، بطور نامتناسبی تحت تأثیر قرار می گیرند. هنگامی که کریستوفر ریو ، بازیگری که در یک حادثه اسب سواری فلج شده بود ، در سال 2004 درگذشت ، اخبار منتشر شده گفت که وی بر اثر عفونت ناشی از بستر درگذشت.

 

در جاهایی که گودال ایجاد می شود

 

جایی که بستر ظهور می کند


توضیحاتی در باره دستگاه کمک تنفسی سی پپ

هنگام شروع درمان CPAP ، تهیه دستگاهی که برای شما مناسب باشد بسیار مهم است. این مقاله در مواردی که باید هنگام خرید دستگاه CPAP بدانید به شما کمک می کند تا بتوانید CPAP درمانی خود را شروع کنید. ما همچنین در مورد اینکه آیا شما باید از طریق بیمه پرداخت کنید یا دستگاه خود را بصورت آنلاین سفارش دهید ، و اینکه چه لوازم جانبی موجود است ، بحث خواهیم کرد.

 

بعد از اینکه همسرم به دکترم گفت که من مشکل خروپف دارم ، با آپنه انسداد انسداد در خواب (OSA) تشخیص داده شدم. دکتر دستور مطالعه خواب داد ، و نتایج نشان داد که من دچار آپنه خواب انسدادی خفیف هستم. مانند بسیاری از شما ، درمان توصیه شده برای OSA من شروع به استفاده از دستگاه CPAP بود. برای بیشتر افراد ، صحبت با پزشک اولین قدم مهم است. برای تهیه دستگاه CPAP ، ابتدا باید نسخه دستگاه خود را تهیه کنید. در ادامه نسخه ها را شرح خواهیم داد.

 

چگونه می توان نسخه ای برای دستگاه CPAP تهیه کرد؟

قبل از خرید دستگاه CPAP ، باید نسخه ای از یک متخصص پزشکی تهیه کنید که مشخص کند کدام نوع دستگاه را باید تهیه کنید. همچنین مشخص خواهد کرد که چه فشار برای درمان آپنه خواب مورد نیاز است. دریافت نسخه به سادگی مراجعه به مطب پزشک و درخواست یک نسخه ساده نیست. دستگاه CPAP یک وسیله پزشکی تخصصی است و برای شروع باید پزشک بخاطر دانستن اینکه آیا حتی به آپنه خواب مبتلا هستید ، یک مطالعه خواب انجام دهد.

 

یک مطالعه خواب موارد زیر را اندازه گیری می کند:

 

ضربان قلب

نفس کشیدن

سطح اکسیژن خون

چند بار شما در شب تنفس را متوقف می کنید

چند بار شب بیدار میشی

اگر نتایج مطالعه خواب نشان دهد که شما دچار آپنه خواب هستید ، آنها یک دوره درمانی را برای شما تجویز می کنند که ممکن است با دستگاه CPAP انجام شود. پزشک همچنین می تواند درمان BiPAP ، وسایل خوراکی یا تجویز جراحی را برای شما تجویز کند.

 

نحوه انتخاب سازنده دستگاه CPAP

هنگامی که از طریق بیمه دستگاه CPAP دریافت می کنید ، مجبور نیستید سازنده دستگاه CPAP خود را انتخاب کنید و همچنین نمی توانید ویژگی های مورد نظر خود را انتخاب کنید. درست مانند برخی از شرکتهای اتومبیلرانی از نظر رضایت کلی ، کیفیت ساخت یا ارزش دلار ، رتبه بالاتری دارند ، تولیدکنندگان CPAP نیز همین مسیر را دنبال می کنند.

 

برخی از برترین مارک های دستگاه CPAP امروزه Philips Respironics ، ResMed ، DeVilbiss ، Fisher & Paykel ، Somnetics و Human Design Medical (HDM) هستند. چندین بازیکن اصلی دیگر در این زمینه وجود دارد که می توانید با اطمینان آنها را نیز در نظر بگیرید. در اینجا یک برگه تقلب برای تولیدکنندگان مختلف و آنچه آنها روی میز آورده اند آورده شده است:

 

فیلیپس رسپیرونیکس: این شرکت که قبلا فقط با نام "Respironics" شناخته می شد ، اولین دستگاه CPAP را به بازار عرضه کرد و همچنان به تولید ماشین آلات با کیفیت بالا با تمام زنگ ها و سوت ها ادامه می دهد. با قیمت ، معمولاً کمترین قیمت را ندارند ، اما گران ترین هم نیستند.

https://www.isna.ir/news/99111611990/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%AA%D9%86%D9%81%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%86%D9%81%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C


کنترل فشار خون و اهمیت آن

آزمایش فشار خون

 

دستگاه فشار خون یک روش ساده برای بررسی فشار خون بیش از حد بالا یا پایین است.

فشار خون اصطلاحی است که در هنگام پمپاژ به دور بدن ، قدرت تحت فشار قرار گرفتن آن در کناره شریانها را به کار می برد.

فشار خون بالا (فشار خون بالا) می تواند رگ ها و اندام های شما را تحت فشار قرار دهد ، که می تواند خطر ابتلا به مشکلات جدی مانند حملات قلبی  و مغزی را افزایش دهد .

فشار خون پایین (افت فشار خون) معمولاً به آن اندازه جدی نیست ، اگرچه  در بعضی از افراد می تواند باعث سرگیجه و غش شود .

آزمایش فشار خون تنها راه تشخیص فشار خون بیش از حد بالا یا پایین است ، زیرا اکثر افراد علائم واضحی ندارند. داشتن یک تست آسان است و می تواند زندگی شما را نجات دهد.

چه زمانی باید فشار خون خود را آزمایش کنم؟

اگر در هر لحظه نگران فشار خون خود هستید می توانید آزمایش فشار خون دهید.

شما می توانید فشار خون خود را در چندین مکان آزمایش کنید ، از جمله:

  • جراحی GP محلی شما
  • بعضی داروخانه ها
  • بعضی از محل های کار
  • در خانه ( آزمایش فشار خون در خانه را در زیر ببینید)
  • در یک  قرار بررسی سلامت NHS که برای بزرگسالان در انگلیس 40-74 ساله ارائه شده است

توصیه می شود حداقل 5 سال یکبار همه بزرگسالان بالای 40 سال فشار خون خود را آزمایش کنند تا مشکلات احتمالی در مراحل اولیه تشخیص داده شود.

اگر قبلاً فشار خون بالا یا پایین تشخیص داده شده اید ، یا به ویژه در معرض خطر بالای این مشکلات هستید ، ممکن است لازم باشد آزمایشات مکررتری برای کنترل فشار خون انجام دهید.

چگونه فشار خون آزمایش می شود

از دستگاهی به نام فشار سنج برای اندازه گیری فشار خون استفاده می شود.

این معمولاً از یک استتوسکوپ ، کاف بازویی ، پمپ و صفحه تشکیل می شود ، اگرچه دستگاه های اتوماتیک که از سنسورها استفاده می کنند و دارای صفحه نمایش دیجیتالی هستند نیز امروزه معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند.

برای آزمایش بهتر است که پشت و پاها را بدون عبور از پشت بنشینید. معمولاً باید آستین هایتان را بالا بزنید یا هر نوع لباس آستین بلند را از آن جدا کنید ، بنابراین می توان این دستگیره را در اطراف بازو قرار داد. سعی کنید هنگام انجام آزمایش آرام باشید و از صحبت کردن خودداری کنید.

در طول آزمون:

  • شما یکی از بازوهای خود را نگه دارید تا در همان سطح قلب قرار گیرد و دکمه سر آن در اطراف آن قرار گرفته باشد - بازوی شما باید در این حالت پشتیبانی شود ، مانند یک بالشتک یا بازوی صندلی
  • کاف برای جلوگیری از جریان خون در بازوی شما به سمت بالا پمپ می شود - ممکن است این فشار کمی ناخوشایند باشد ، اما فقط چند ثانیه طول می کشد
  • فشار در کاف به آرامی آزاد می شود در حالی که از استتوسکوپ برای گوش دادن به نبض شما استفاده می شود (دستگاه های دیجیتال از سنسورها برای تشخیص لرزش در عروق استفاده می کنند)
  • با شروع جریان خون به بازو ، فشار در کاف در 2 نقطه ثبت می شود - از این اندازه گیری ها برای اندازه گیری فشار خون استفاده می شود (به درک میزان خواندن فشار خون مراجعه کنید )

معمولاً می توانید بلافاصله نتیجه خود را ، یا از طرف متخصص مراقبت های بهداشتی که آزمایش را انجام داده و یا از طریق نمایشگر دیجیتال ، مطلع شوید.

کنترل فشار خون در منزل

آزمایش فشار خون همچنین می تواند در خانه با استفاده از دستگاه فشار خون دیجیتال خود انجام شود.

این می تواند بازتاب بهتری از فشار خون شما داشته باشد ، زیرا آزمایش در جایی مانند جراحی GP می تواند احساس اضطراب در شما ایجاد کند و می تواند نتیجه را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین می تواند به شما امکان دهد تا در طولانی مدت راحت تر وضعیت خود را کنترل کنید.

شما می توانید انواع مانیتورهای ارزان قیمت را خریداری کنید تا بتوانید فشار خون خود را در خانه یا هنگام بیرون بودن از خانه آزمایش کنید.

اطمینان از استفاده از تجهیزاتی که به درستی آزمایش شده اند مهم است. انجمن فشار خون انگلیس (BHS) اطلاعاتی در مورد دستگاه های اندازه گیری فشار خون معتبری که می توانید خریداری کنید دارد.

کنترل فشار خون سرپایی

در برخی موارد ، پزشک ممکن است نظارت بر فشار خون 24 ساعته یا سرپایی (ABPM) را توصیه کند.

این جایی است که فشار خون شما به طور خودکار حدود 30 دقیقه در طی 24 ساعت با استفاده از یک کاف متصل به دستگاه قابل حمل که روی کمر شما قرار دارد ، آزمایش می شود.

ABPM می تواند به شما کمک کند تا تصویری واضح از تغییر فشار خون در طی یک روز ارائه دهید.

شما باید در طول آزمون به فعالیتهای عادی روزمره خود ادامه دهید ، گرچه باید از خیس شدن تجهیزات خودداری کنید.

درک میزان فشار خون

فشار خون بر حسب میلی متر جیوه (mmHg) اندازه گیری می شود و به صورت 2 شکل داده می شود:

  • فشار سیستولیک - فشاری که قلب شما خون را به بیرون هل می دهد
  • فشار دیاستولیک - فشاری که قلب شما بین ضربان ها استراحت می کند

به عنوان مثال ، اگر فشار خون شما "140 بیش از 90" یا 140/90 میلی متر جیوه باشد ، به این معنی است که شما فشار سیستولیک 140 میلی متر جیوه و فشار دیاستولی 90 میلی متر جیوه دارید.

به عنوان یک راهنمای کلی:

  • فشار خون طبیعی بین 90/60 میلی متر جیوه و 120/80 میلی متر جیوه در نظر گرفته می شود
  • فشار خون بالا 140/90 mmHg یا بالاتر در نظر گرفته می شود
  • فشار خون پایین 90/60 میلی متر جیوه یا پایین تر در نظر گرفته می شود

فشار خون بین 120 / 80mmHg و 140 / 90mmHg می تواند به این معنی باشد که اگر برای کنترل فشار خون خود اقدامی انجام ندهید ، در معرض ابتلا به فشار خون هستید.

برای مشاهده منبع کیلیک کنید